6 Kasım 2013 Çarşamba

1.DÖNEM PERFORMANS GÖREVİ

TARİHSEL EMPATİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
   Empati, başkasının içinde bulunduğu durumu, ruh halini ve neler hissettiğini öznel olarak anlamaktır. Tarihsel empati, günümüzün bakış açısını ve değer yargılarını kullanmadan geçmişi kendi koşulları çerçevesinde değerlendirme, geçmişte yaşamış insanların durumlarını onların gözüyle anlama ve açıklama becerisidir.
   Tarihsel empati yapılırken geçmişte yaşamış insanların;
-          yaşantıları ve eylemleri,
-          eylemleri üzerinde etkili olan dünya görüşleri veya hayat felsefeleri,
-          yaşadıkları tarihsel dönemin özellikleri,
-          düşünce ve eylemlerine tanıklık eden günümüze kadar ulaşmış çeşitli tarihsel kanıt ve kaynaklar incelenir,
-          tarihsel kanıtlara dayalı olarak insanların eylemleri, yaşadıkları olaylar, süreçler ve oluşturdukları kurumlar yorumlanır ve açıklanır.


TARİHSEL EMPATİ İLE SEMPATİ ARASINDAKİ FARK
   Empati, başka insanların düşünce ve duygularını onların bakış açılarıyla görmeye çalışmayı; sempati ise başka insanların duygu ve düşüncelerini kendimizinmiş gibi düşünmeyi gerektirir. Bu sebepten sempati, tarihsel anlamanın gerçekleşmesine yardım etmez. Tarihsel empati ise geçmişle günümüz arasındaki fark ve tarihsel bağlam göz önünde bulundurularak insanların amaçları ile eylemleri arasında bir bağ kurulmasını, insanların eylemlerinin sebepleriyle birlikte açıklanmasını gerektirir ve tarihsel anlamaya katkıda bulunur.

TARİHSEL EMPATİNİN HEDEFi
Öğrenciler, bir tarihçi gibi düşünürler, kendi dünyalarından tam anlamıyla çıkıp söz konusu tarihsel dönemin şartları çerçevesinde tarihi karakterin duygu ve düşüncelerini yansıtabilirler.

TARİHSEL EMPATİNİN YÖNTEMİ
Önce konuyla ilgili bilgi topla.
Sonra bilinenlerden yola çıkıp verilen kişilerin bu olayları niye yaptığını veya söz konusu olayların neden böyle geliştiğini değerlendir.
Bunları yaparken bir tarihçi gibi düşün. Sadece anlamaya çalış .
Asla  kendini  anlattığın olaydaki  kişi veya kişilerin  yerine koyma , onlara  ne sempati  ne antipati duymak zorundasın .
O kişinin bu olayı niye yaptığını, neler yaşadığını önce anla sonra anlat.



1.DÖNEM PERFORMANS GÖREVİ
10-F ve 10-G  sınıfı öğrencileri Tarih dersinden 1.dönem performans ödevi olarak aşağıda verilen konulardan bir tanesini seçecek  ve yukarıda verilen bilgiler doğrultusunda en az 1400 kelime olacak şekilde( Times New Roman fontuyla 12 punto, 1.5 satır aralığı)  bir metin hazırlayacaktır.(Word dosyası olarak yazdırılacak )bir metin yazacaktır.
. ÖDEVİN BAŞLIĞI VERİLEN KONUNUN İÇERİĞİ İLE İLGİLİ BİR SLOGAN OLACAKTIR.
·         ÖĞRENCİ  İSTEDİĞİ KONUYU SEÇEBİLİR ANCAK AYNI  KONU EN FAZLA 2 ÖĞRENCİ TARAFINDAN ALINABİLİR.

PERFORMANS GÖREVİ KONULARI

1)   ŞEYH BEDRETTİN NEDEN İSYAN  ETTİ ?
2)   ÇANDARLI HALİL PAŞA FATİH SULTAN MEHMET İLE NEDEN ANLAŞAMADI?
3)   TİMUR’UN HEDEFİ NEYDİ? BU HEDEFE NASIL ULAŞMAYA  ÇALIŞTI?
4)   YILDIRIM’IN ESARETE GÖTÜREN HATALARI NELERDİ?
5)   PADİŞAHLAR KARDEŞLERİNİ NEDEN ÖLDÜRÜYOR?
6)   OSMANLI PADİŞAHLARI NEDEN YABANCI KADINLARLA EVLENİYOR?
7)   BİZANS’IN İZLEDİĞİ OSMANLI POLİTİKASI NIN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
8)   FATİH İSTANBUL’U ALMAYI NİYE ÇOK İSTİYORDU?
9)   KARAMANLI BEYLİĞİ OSMANLILARA  NEDEN BU KADAR DÜŞMANCA DAVRANIYOR?
10)    BALKAN MİLLETLERİ OSMANLI’YA  NEDEN BOYUN EĞDİ?
   11) DEVŞİRME SİSTEMİNİN BALKANLARDAN TOPLANAN  BİR ÇOCUĞUN GÖZÜNDEN ANLATILMASI
   12) 1. KOSOVA SAVAŞINI  SIRPLAR İÇİN ÖNEMLİ KILAN ŞEYLER NELERDİR?
ÖDEVİN TESLİM TARİHİ 23 ARALIK 2013
DİKKAT!
ÖĞRENİCİNİN PERFORMANS GÖREVİNDEN ALACAĞI NOT DOĞRUDAN DÖNEM SONU NOTUNA ETKİ EDER.
Bir dersin dönem puanı;
a) Sınavlardan alınan puanların,
b) Performans çalışması puanının/puanlarının,
c) Varsa proje puanının,
aritmetik ortalamasından elde edilen puanın  aritmetik ortalaması alınarak belirlenir.

PERFORMANS GÖREVİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Aşağıdaki dereceli puanlama anahtarı örneği öğrencinin tarih dersi ile ilgili bir konuda araştırma yaparken göstermiş olduğu performansın değerlendirilmesi için hazırlanmıştır..
  Araştırma Süreci
 4   puan

3 puan


  2 puan                                
   1 puan         








1. Plan oluşturma ve uygulama


Araştırma öncesinde araştırma sürecini etkili şekilde planladı ve planını öğretmeniyle paylaştı. Yapmış olduğu plana tam anlamıyla uydu. Araştırma raporunu tam zamanında teslim etti.




Araştırma öncesinde araştırma sürecine ilişkin plan yaptı. Yapmış olduğu plana çoğunlukla uydu. Araştırma raporunu zamanında teslim etti.




Araştırma sürecine ilişkin planlama yaptı, ancak plana tam anlamıyla uymadı. Araştırma raporunu teslim tarihinden bir – iki gün sonra teslim etti.
Araştırma süreci öncesinde bir plan yapmadı. Araştırma raporunu oldukça geç teslim etti.
2.Kaynak kullanma

Konuya ilişkin çok fazla ve çeşitli kaynaklar kullandı. Toplamış olduğu kaynakları pratik bir şekilde düzenledi. Kullandığı kaynaklar konuyla ilişkiliydi.



Konuya ilişkin yeterli sayıda kaynak kullandı. Kaynakların çoğunluğu konuyla ilişkiliydi. Kaynaklarını düzenledi.



Konuya ilişkin kaynak kullandı, ancak kaynaklardan bir kısmı konuyla tam anlamıyla ilişkili değildi.
Konuyla ilgili olarak yeteri kadar kaynak kullanmadı. Kullandığı kaynaklar ders kitabı ile sınırlıydı.
3. İş birliği yapma

Araştırma sürecinde ihtiyaç duyduğu yerlerde öğretmeninden, arkadaşlarından ve etrafındaki ilgili kişilerden yardım istedi. Gerekli olduğunda arkadaşlarıyla iş birliği yaptı. Arkadaşlarını kendi araştırmaları konusunda teşvik etti.






Araştırma sürecinde ihtiyaç duyduğu yerlerde öğretmeninden yardım istedi. Gerekli durumlarda arkadaşlarıyla iş birliği yaptı.





Araştırma sürecinde, ihtiyaç duyduğu hâlde, sadece bir iki kez öğretmeninden yardım istedi. Arkadaşlarıyla pek fazla iş birliği yapmadı.
Araştırma sürecinde ihtiyaç duyduğu konularda hiç kimseden yardım istemedi ve arkadaşlarıyla gerekli durumlarda iş birliğinde bulunmadı.






Araştırma Raporu
        4  puan

3 puan


2   puan
   
   1   puan
1. Kavrama

Konuya ilişkin kavram, olgu ve prensipleri doğru ve yerinde kullandı. Konuya kendi yorumlarını da kattı.
Konuya ilişkin kavram, olgu ve prensipleri doğru şekilde kullandı. Bazı yerlerde kendi yorumlarını kattı.
Konuya ilişkin kavram, olgu ve prensipleri kullanırken bazı hatalar yaptı. Pek fazla yorum yapmadı.





Konuya ilişkin kavram, olgu ve prensipleri kullanırken ciddi hatalar yaptı. Tamamen kitaptan aldıklarını aktardı.
2.Kaynak kullanma

Kaynaklardaki bilgileri doğru bir şekilde sundu. Yapmış olduğu yorumları ve çıkarımları uygun kaynaklardaki kanıtlarla destekledi.
Kaynaklardaki bilgileri doğru şekilde kullandı. Yorumlarının bazılarını uygun kanıtlarla destekledi.
Kaynaklardaki bilgileri aktarırken bazı hatalar yaptı. Çoğu zaman kaynaklardaki bilgileri olduğu gibi aktardı.





Kaynaklardan edindiği bilgileri hiçbir yorum katmadan olduğu gibi aktardı.
3. Dil kullanımı

Dil bilgisi ve yazım kurallarını doğru ve tam olarak kullandı.
Dil bilgisi ve yazım kurallarını kullanırken az sayıda önemsiz hata yaptı.
Dil bilgisi ve yazım kurallarını kullanırken bazı ciddi hatalar yaptı.



Ciddi ve çok sayıda dil bilgisi ve yazım kuralı hatası yaptı.


Puanlama: Ölçüt sayısının 6 olduğu varsayıldığında, öğrencinin bu formdan alabileceği en yüksek puan 6 x 4 = 24’tür. Öğrencinin almış olduğu puanın not olarak kullanılması için yüzlük not sistemine çevrilmesi gerekmektedir. Örneğin öğrenci bu formdan 24 puan üzerinden 16 puan almış olsun: 100 x 16 = 1600, 1600 / 24 = 67’dir. 67, öğrencinin yüzlük sistemde almış olduğu puandır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder